jump to navigation

Η φωτογραφία όπως δεν την έχουμε ξαναδεί! Σάββατο, 11 Οκτώβριος 2008

Posted by xalkida in Φωτογραφία.
trackback

Την προτιμάτε τρισδιάστατη, υπολογιστική, εντομο-μιμητική… Μήπως κβαντική; Οπως και αν φαντάζεστε τη φωτογραφία του μέλλοντος, ένα είναι σίγουρο: οι προτάσεις των ερευνητών έχουν ήδη ξεπεράσει τη φαντασία σας! Μια σύντομη περιήγηση στις δυνατότητες που ανοίγονται για τους φωτογράφους του αύριο θα σας το επιβεβαιώσει…

Ο καθένας από εμάς διαβαίνει τον χρόνο του στον πλανήτη με βήματα που αφήνουν πίσω τους ίχνη. Τα πιο προσφιλή μας από αυτά είναι εκείνα που αποτυπώνονται σε φωτογραφίες· παγωμένες στιγμές που θα κοιτάζουμε με νοσταλγία όταν ο βηματισμός μας αναπόφευκτα βραδύνει. Ωστόσο, ο τρόπος που φωτογραφίζουμε δεν πια ολόιδιος με εκείνον που είχαμε παλιά. Τώρα, το κλικ της φωτογραφικής μηχανής δεν ανοίγει την πόρτα του σκοτεινού θαλάμου όπου φωλιάζει το χημικά φωτοευαίσθητο φιλμ… Η νίκη της ψηφιακής μηχανής, με τους αισθητήρες CCD και τις κάρτες μνήμης, είναι οριστική. Στην αρχή – με την εμφάνιση της Sony Mavica στα τέλη της δεκαετίας του ’80 – κέρδισε μόνο τους «βιαστικούς τουρίστες». Οι «σοβαροί ερασιτέχνες» και οι επαγγελματίες φωτογράφοι περιγελούσαν τη χαμηλή ανάλυση των εικόνων που τύπωναν ή τις χρωματικές ατέλειες. Επειτα, όμως, είδαν τις πρώτες SLR – τις μηχανές που βλέπεις την εικόνα μέσα από τον φακό – να εμφανίζονται με ψηφιακές αξιώσεις. Και έπειτα τις είδαν να καλπάζουν προς αναλύσεις απίστευτες, συμπαρασύροντας και το κοινό αίσθημα: Από το 2007 ως το 2008 οι πωλήσεις ψηφιακών SLR παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 41%, φθάνοντας στα 7,5 εκατ. κομμάτια. Και όσο για την ανάλυση… οι ταπεινές κάμερες των κινητών τηλεφώνων έχουν φθάσει στα 8 εκατ. εικονοστοιχείων (megapixels), ενώ μεταξύ των κανονικών φωτογραφικών μηχανών υπάρχουν πλέον μοντέλα που φθάνουν στα 60 megapixels, δηλαδή ποιότητα ανώτερη του φιλμ!

Αλλά, αν άλλαξε ο τρόπος, άλλαξε και η καταγραφή; Μπορούμε να προσδοκούμε κάτι διαφορετικό από αυτό το δύο διαστάσεων χρωματιστό χαρτί που παίρνουμε στο τέλος;

Πηγή: ΒΗΜΑ online | Διαβάστε όλο το άρθρο…

Advertisements

Σχόλια»

No comments yet — be the first.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: